Marilah Kita Berdoa Memohon Pertolongan Allah

Thursday, April 15, 2010

Kemalangan...

Dah lebih daripada 8 bulan aku merempit ke ofis setiap hari. stakat ni dah 4 kali aku tgk berlaku kemalangan diantara motosikal di lorong moto dan 1 kemalangan melibatkan aku dgn tembok..hehe. tapi yang paling teruk adalah kemalangan pagi tadi la..terbaring je pakcik tu atas jalan dengan muka penuh darah.banyak btul darah.sampai terpaksa naik ambulans..
kenapa berlaku kemalangan?walaupon di lorong motosikal.walaupon di jalan yang lurus je..apa yang aku perhatikan ramai penunggang yang xde cermin sisi..konfem la diorg xnampak moto yang datang dari belakang. Pastu ramai gak penunggang yang suka memotong dan menukar lorong tanpa toleh belakang ataupon tgk cermin sisi..main potong je..aku dah byk kali tgk ramai yang nyaris2 nak berlanggar termasuk la aku sendiri gara2 penunggang yang memotong sesuka ati je xtgk belakang langsung.
Satu lagi jenis yang suka main masuk je ke lorong moto dengan selamba dengan harapan org belakang yang akan mengelak diorg..berani btul org mcmni. dah 2 kali aku tgk org mcmni berlanggar dgn org blakang. pastu menyusahkan semua org..kalau dia sorg je yg jatuh xpe la..ni habis semua sangkut.
kenapa la diorg berani sgt. langsung xhati2 bawak moto. ape yang diorg pikir dlm kepala aku pon xtau la..mst semua org penah tgk kemalangan. xtakut ke klu jd pada kita. aku bukan la skema sgt tp aku cukup takut klu jd kemalangan. Alhamdulillah la sepanjang aku bawak moto baru 2 kali je aku kemalangan..tu pon sorg2 je n xteruk langsung...
macamna nak bg semua org berhati2? bukan senang kan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Share |